Vilkår og betingelser

Print

Vilkår og betingelser

Indeks:

Artikel 1 - Definitioner

Artikel 2 - Identitet af iværksætteren

Artikel 3 - Anvendelighed

Artikel 4 - Tilbuddet

Artikel 5 - Aftalen

Artikel 6 - Fortrydelsesret

Artikel 7 - Forbrugerens forpligtelser i refleksionsperioden

Artikel 8 - Udøvelse af forbrugerens fortrydelsesret og omkostninger hertil

Artikel 9 - Iværksætterens forpligtelser i tilfælde af tilbagetrækning

Artikel 10 - Udeladelsesret

Artikel 11 - Prisen

Artikel 12 - Overholdelse og ekstra garanti

Artikel 13 - Levering og udførelse

Artikel 14 - Varighedstransaktioner: varighed, annullering og forlængelse

Artikel 15 - Betaling

Artikel 16 - Klageprocedure

Artikel 17 - Tvister

Artikel 18 - Supplerende eller forskellige bestemmelser

Artikel 1 - Definitioner

I disse vilkår og betingelser gælder følgende definitioner:

  1. Yderligere aftale: en aftale, hvorved forbrugeren erhverver produkter, digitalt indhold og / eller tjenester i forbindelse med en fjernkontrakt, og disse varer, digitalt indhold og / eller tjenester leveres af iværksætteren eller af en tredjepart på grundlag af en aftale mellem tredjepart og iværksætter
  2. Overvejelsesperiode: den periode, inden for hvilken forbrugeren kan gøre brug af sin fortrydelsesret;
  3. Forbruger: den fysiske person, der ikke handler til formål relateret til sin handel, forretning, håndværk eller erhverv;
  4. Dag: kalenderdag;
  5. Digitalt indhold: data produceret og leveret i digital form;
  6. Varighedsaftale: en aftale, der strækker sig til regelmæssig levering af varer, tjenester og / eller digitalt indhold i en bestemt periode;
  7. Holdbar databærer: ethvert værktøj - inklusive e-mail - der gør det muligt for forbrugeren eller iværksætteren at gemme oplysninger, der er personligt rettet til ham / hende på en måde, der forhindrer fremtidig konsultation eller brug i en periode, der er skræddersyet til det formål, hvortil information er beregnet, og som muliggør uændret reproduktion af den lagrede information;
  8. Fortrydelsesret: forbrugerens mulighed for at give afkald på fjernkontrakten inden afkølingsperioden
  9. Iværksætter: den fysiske eller juridiske person, der tilbyder produkter, (adgang til) digitalt indhold og / eller tjenester til forbrugere på afstand;
  10. Fjernkontrakt: en aftale indgået mellem iværksætteren og forbrugeren inden for rammerne af et organiseret system til fjernsalg af produkter, digitalt indhold og / eller tjenester, hvor eksklusiv eller fælles brug foretages til og med indgåelsen af ​​aftalen. bruger en eller flere teknikker til fjernkommunikation;
  11. Modelformular for tilbagetrækning: Den europæiske modelformular for tilbagetrækning inkluderet i tillæg I til disse vilkår og betingelser. Bilag I skal ikke stilles til rådighed, hvis forbrugeren ikke har nogen fortrydelsesret med hensyn til hans ordre
  12. Teknik til fjernkommunikation: midler, der kan bruges til at indgå en aftale, uden at forbrugeren og iværksætteren skal mødes i samme rum på samme tid.

Artikel 2 - Identitet af iværksætteren

Nancy HomeStore

Scheepmakershaven 29a, 3011 VA Rotterdam;

E-mail: info@nancyhomestore.dk

Handelskammernummer: 72336404

Moms-identifikationsnummer: NL859076830B01

Hvis iværksætterens aktivitet er underlagt et relevant licenssystem:

oplysninger om tilsynsmyndigheden.

Hvis iværksætteren udøver et reguleret erhverv:

  • den faglige forening eller organisation, som han er tilknyttet
  • erhvervstitlen, det sted i EU eller Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde, hvor den blev tildelt
  • en henvisning til de faglige regler, der gælder i Holland, og angivelse af, hvor og hvordan disse faglige regler er tilgængelige.

Artikel 3 - Anvendelighed

  1. Disse generelle vilkår og betingelser gælder for ethvert tilbud fra iværksætteren og for enhver fjernkontrakt, der er indgået mellem iværksætteren og forbrugeren.
  2. Inden fjernkontrakten indgås, stilles teksten til disse generelle vilkår og betingelser til rådighed for forbrugeren. Hvis dette ikke med rimelighed er muligt, vil iværksætteren inden aftalekontrakten indgå, hvordan de generelle vilkår og betingelser kan ses hos iværksætteren, og at de vil blive sendt gratis så hurtigt som muligt på anmodning fra forbrugeren.
  3. Hvis fjernkontrakten indgås elektronisk, uanset foregående afsnit, og inden fjernkontrakten indgås, kan teksten i disse generelle vilkår og betingelser gøres tilgængelig for forbrugeren elektronisk på en sådan måde, at forbrugeren kan opbevares på en enkel måde vej på en holdbar databærer. Hvis dette ikke med rimelighed er muligt, inden fjernkontrakten indgås, vil det blive angivet, hvor de generelle vilkår og betingelser kan konsulteres elektronisk, og at de vil blive sendt gratis efter anmodning fra forbrugeren elektronisk eller på anden måde.
  4. I tilfælde af at specifikke produkt- eller servicevilkår også gælder ud over disse generelle vilkår og betingelser, finder andet og tredje afsnit tilsvarende anvendelse, og forbrugeren kan altid påberåbe sig den gældende bestemmelse, der er mest gunstig for ham i tilfælde af modstridende forhold. .

Artikel 4 - Tilbuddet

  1. Hvis et tilbud har en begrænset gyldighedsperiode eller er underlagt betingelser, vil dette blive udtrykkeligt angivet i tilbuddet.
  2. Tilbuddet indeholder en komplet og nøjagtig beskrivelse af produkterne, det digitale indhold og / eller de tilbudte tjenester. Beskrivelsen er tilstrækkelig detaljeret til at muliggøre en korrekt vurdering af tilbuddet fra forbrugeren. Hvis iværksætteren bruger billeder, er disse en ægte repræsentation af de tilbudte produkter, tjenester og / eller digitalt indhold. Åbenlyse fejl eller fejl i tilbuddet er ikke bindende for iværksætteren.
  3. Hvert tilbud indeholder sådanne oplysninger, at det er klart for forbrugeren, hvilke rettigheder og forpligtelser der er knyttet til accept af tilbuddet.

Artikel 5 - Aftalen

  1. Med forbehold af bestemmelserne i stk. 4 indgås aftalen på det tidspunkt, hvor forbrugeren accepterer tilbuddet og opfylder de tilknyttede betingelser.
  2. Hvis forbrugeren har accepteret tilbuddet elektronisk, vil iværksætteren straks bekræfte modtagelsen af ​​accept af tilbuddet elektronisk. Så længe modtageren af ​​denne accept ikke er bekræftet af iværksætteren, kan forbrugeren opløse aftalen.
  3. Hvis aftalen indgås elektronisk, vil iværksætteren træffe passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger for at sikre elektronisk overførsel af data og sikre et sikkert webmiljø. Hvis forbrugeren kan betale elektronisk, vil iværksætteren træffe passende sikkerhedsforanstaltninger.
  4. Inden for juridiske rammer kan iværksætteren informere sig selv om forbrugeren kan opfylde sine betalingsforpligtelser samt alle de fakta og faktorer, der er vigtige for en ansvarlig indgåelse af fjernkontrakten. Hvis iværksætteren på baggrund af denne undersøgelse har gode grunde til ikke at indgå aftalen, er han berettiget til at afvise en ordre eller anmodning med begrundelse eller vedlægge særlige betingelser for udførelsen.
  5. Senest ved levering af produktet, tjenesten eller det digitale indhold til forbrugeren sender iværksætteren følgende oplysninger skriftligt eller på en sådan måde, at de kan opbevares af forbrugeren på en tilgængelig måde på en holdbar databærer:
  6. besøgsadresse for iværksætterens etablering, hvor forbrugeren kan gå med klager
  7. betingelserne for og den måde, hvorpå forbrugeren kan gøre brug af fortrydelsesretten, eller en klar erklæring om udelukkelsen af ​​fortrydelsesretten
  8. oplysningerne om garantier og eksisterende eftersalgsservice
  9. prisen inklusive alle afgifter på produktet, tjenesten eller det digitale indhold i det omfang, det er relevant, omkostningerne ved levering og metoden til betaling, levering eller opfyldelse af fjernkontrakten
  10. kravene til opsigelse af aftalen, hvis aftalen har en varighed på mere end et år eller har ubestemt varighed
  11. hvis forbrugeren har fortrydelsesret, er modelformularen for fortrydelse.
  12. I tilfælde af en langsigtet transaktion gælder bestemmelsen i foregående afsnit kun for den første levering.

Artikel 6 - Fortrydelsesret

For produkter:

  1. Forbrugeren kan opløse en aftale med hensyn til køb af et produkt i en refleksionsperiode på mindst 14 dage uden begrundelse. Iværksætteren kan bede forbrugeren om årsagen til tilbagetrækning, men ikke forpligte ham til at angive sin (e) årsag (er).
  2. Refleksionsperioden, der er nævnt i stk. 1, starter dagen efter, at forbrugeren eller en tredjepart, der på forhånd er udpeget af forbrugeren, som ikke er transportøren, har modtaget produktet, eller:
  3. hvis forbrugeren har bestilt flere produkter i samme ordre: den dag, hvor forbrugeren eller en tredjepart udpeget af ham, har modtaget det sidste produkt. Iværksætteren kan, forudsat at han klart har informeret forbrugeren om dette inden bestillingsprocessen, afvise en ordre på flere produkter med forskellige leveringstider.
  4. hvis levering af et produkt består af flere forsendelser eller dele: den dag, hvor forbrugeren eller en tredjemand, der er udpeget af ham, har modtaget den sidste forsendelse eller den sidste del
  1. i tilfælde af aftaler om regelmæssig levering af produkter i en bestemt periode: den dag, hvor forbrugeren eller en tredjemand, der er udpeget af ham, har modtaget det første produkt.

For tjenester og digitalt indhold, der ikke leveres på et håndgribeligt medium:

  1. Forbrugeren kan opløse en serviceaftale og en aftale om levering af digitalt indhold, der ikke er leveret på et håndgribeligt medium i mindst 14 dage uden begrundelse. Iværksætteren kan bede forbrugeren om grunden til tilbagetrækning, men ikke forpligte ham til at angive sin (e) årsag (er).
  2. Refleksionsperioden, der er nævnt i stk. 3, begynder dagen efter indgåelsen af ​​aftalen.

Forlænget afkølingsperiode for produkter, tjenester og digitalt indhold, der ikke leveres på et materielt medium, hvis du ikke informerer om fortrydelsesretten:

  1. Hvis iværksætteren ikke har givet forbrugeren de lovligt krævede oplysninger om fortrydelsesretten eller modelformularen for tilbagetrækning, udløber refleksionsperioden tolv måneder efter afslutningen af ​​den oprindelige refleksionsperiode bestemt i overensstemmelse med de foregående afsnit i denne artikel.
  2. Hvis iværksætteren har givet forbrugeren de oplysninger, der er nævnt i foregående afsnit inden for tolv måneder efter begyndelsen af ​​den oprindelige afkølingsperiode, udløber afkølingsperioden 14 dage efter den dag, hvor forbrugeren modtog disse oplysninger .

Artikel 7 - Forbrugerens forpligtelser i refleksionsperioden

  1. I afkølingsperioden vil forbrugeren håndtere produktet og emballagen med omhu. Han vil kun pakke ud eller bruge produktet i det omfang, det er nødvendigt for at bestemme produktets art, egenskaber og funktion. Det grundlæggende princip her er, at forbrugeren kun må håndtere og inspicere produktet, som han ville have lov til at gøre i en butik.
  2. Forbrugeren er kun ansvarlig for afskrivning af produktet, der er resultatet af en måde at håndtere produktet på, der går ud over det, der er tilladt i stk. 1.
  3. Forbrugeren er ikke ansvarlig for afskrivning af produktet, hvis iværksætteren ikke har givet ham alle lovligt krævede oplysninger om fortrydelsesretten før eller ved aftalens indgåelse.

Artikel 8 - Udøvelse af forbrugerens fortrydelsesret og omkostninger hertil

  1. Hvis forbrugeren gør brug af sin fortrydelsesret, rapporterer han dette til iværksætteren inden for afkølingsperioden ved hjælp af modelformularen for fortrydelse eller på en anden utvetydig måde.
  2. Så hurtigt som muligt, men inden for 14 dage fra dagen efter den i stk. 1 nævnte meddelelse, returnerer forbrugeren produktet eller afleverer det til (en autoriseret repræsentant for) iværksætteren. Dette er ikke nødvendigt, hvis iværksætteren selv har tilbudt at indsamle produktet. Forbrugeren har under alle omstændigheder observeret returperioden, hvis han returnerer produktet inden refleksionsperioden er udløbet.
  3. Forbrugeren returnerer produktet med alt leveret tilbehør, hvis det er rimeligt muligt i dets oprindelige tilstand og emballage, og i overensstemmelse med de rimelige og klare instruktioner, der gives af iværksætteren.
  4. Risikoen og bevisbyrden for korrekt og rettidig udøvelse af fortrydelsesretten ligger hos forbrugeren.
  5. Forbrugeren afholder de direkte omkostninger ved returnering af produktet. Hvis iværksætteren ikke har rapporteret, at forbrugeren skal bære disse omkostninger, eller hvis iværksætteren indikerer, at han selv vil bære omkostningerne, behøver forbrugeren ikke at bære omkostningerne ved retur.
  6. Hvis forbrugeren trækker sig tilbage efter først udtrykkeligt at have anmodet om, at leveringen af ​​tjenesten eller levering af gas, vand eller elektricitet, der ikke er gjort klar til salg i en begrænset mængde eller en bestemt mængde, starter i afkølingsperioden, skylder forbrugeren iværksætteren et beløb, der er proportionalt med den del af forpligtelsen, som iværksætteren har opfyldt på tidspunktet for tilbagetrækningen sammenlignet med den fulde opfyldelse af forpligtelsen.
  7. Forbrugeren afholder ikke omkostninger til udførelse af tjenester eller levering af vand, gas eller elektricitet, der ikke er gjort klar til salg i en begrænset mængde eller mængde, eller til levering af fjernvarme, hvis:
  8. iværksætteren ikke har givet forbrugeren de lovligt krævede oplysninger om fortrydelsesretten, godtgørelse af omkostninger i tilfælde af tilbagetrækning eller modelformularen for tilbagetrækning, eller
  9. forbrugeren har ikke udtrykkeligt anmodet om påbegyndelse af udførelsen af ​​tjenesten eller levering af gas, vand, elektricitet eller fjernvarme i refleksionsperioden.
  10. Forbrugeren afholder ikke omkostninger til fuld eller delvis levering af digitalt indhold, der ikke leveres på et håndgribeligt medium, hvis:
  11. inden leveringen har han ikke udtrykkeligt accepteret at påbegynde opfyldelsen af ​​aftalen inden afslutningen af ​​afkølingsperioden;
  12. han har ikke erkendt at miste sin fortrydelsesret, når han gav sit samtykke; eller
  13. iværksætteren har ikke bekræftet denne erklæring fra forbrugeren.
  14. Hvis forbrugeren gør brug af sin fortrydelsesret, opløses alle yderligere aftaler ved lov.

Artikel 9 - Iværksætterens forpligtelser i tilfælde af tilbagetrækning

  1. Hvis iværksætteren muliggør elektronisk en meddelelse om tilbagetrækning fra forbrugeren, sender han straks en modtagelsesbekræftelse efter modtagelsen af ​​denne meddelelse.
  2. Iværksætteren vil tilbagebetale alle betalinger fra forbrugeren inklusive leveringsomkostninger, som iværksætteren opkræver for det returnerede produkt uden forsinkelse, men inden for 14 dage efter den dag, hvor forbrugeren underretter ham om tilbagetrækningen. Medmindre iværksætteren tilbyder at indsamle produktet selv, kan han vente med tilbagebetaling, indtil han har modtaget produktet, eller indtil forbrugeren viser, at han har returneret produktet, alt efter hvad der er tidligere.
  3. Iværksætteren bruger den samme betalingsmetode, som forbrugeren har brugt til refusion, medmindre forbrugeren accepterer en anden metode. Restitutionen er gratis for forbrugeren.
  4. Hvis forbrugeren har valgt en dyrere leveringsmetode end den billigste standardlevering, behøver iværksætteren ikke at godtgøre meromkostningerne for den dyrere metode.

Artikel 10 - Udeladelsesret

Iværksætteren kan udelukke følgende produkter og tjenester fra fortrydelsesretten, men kun hvis iværksætteren klart har angivet dette i tilbuddet, i det mindste i tide til indgåelse af aftalen:

  1. Produkter eller tjenester, hvis pris er udsat for udsving på det finansielle marked, som iværksætteren ikke har nogen indflydelse på, og som kan forekomme inden fortrydelsesperioden;
  2. Aftaler indgået under en offentlig auktion. Ved en offentlig auktion forstås en salgsmetode, hvor produkter, digitalt indhold og / eller tjenester udbydes af iværksætteren til den forbruger, der er personligt til stede, eller som får mulighed for personligt at være til stede på auktionen under ledelse af en auktionær, og hvor den vellykkede byder er forpligtet til at købe produkterne, det digitale indhold og / eller tjenesterne
  3. Serviceaftaler efter fuld udførelse af tjenesten, men kun hvis:
  4. udførelsen er startet med udtrykkeligt forudgående samtykke fra forbrugeren og
  5. forbrugeren har erklæret, at han vil miste sin fortrydelsesret, så snart iværksætteren fuldt ud har gennemført aftalen
  6. Pakkerejser som nævnt i afsnit 7: 500 i den hollandske civillov og aftaler om persontransport
  7. Serviceaftaler til levering af bolig, hvis der er fastsat en bestemt dato eller periode for udførelse i aftalen og andet end til boligformål, godstransport, biludlejning og catering;
  8. Aftaler vedrørende fritidsaktiviteter, hvis aftalen fastsætter en bestemt dato eller periode for dens gennemførelse
  9. Produkter fremstillet efter forbrugerens specifikationer, som ikke er præfabrikerede, og som fremstilles på baggrund af et individuelt valg eller en beslutning fra forbrugeren, eller som klart er beregnet til en bestemt person
  10. Produkter, der ødelægges hurtigt eller har en begrænset holdbarhed
  11. Forseglede produkter, der ikke er egnet til returnering af sundhedsbeskyttelse eller hygiejne, og som forseglingen er brudt efter levering
  12. Produkter, der uafhængigt af hinanden blandes med andre produkter efter levering;
  13. Alkoholholdige drikkevarer, hvis pris blev aftalt ved aftalens indgåelse, men hvis levering kun kan finde sted efter 30 dage, og hvis faktiske værdi afhænger af udsving på markedet, som iværksætteren ikke har nogen indflydelse på;
  14. Forseglet lyd, videooptagelser og computersoftware, hvis forsegling er brudt efter levering;
  15. aviser, tidsskrifter eller magasiner, med undtagelse af abonnementer derpå;
  16. Levering af digitalt indhold andet end på et håndgribeligt medium, men kun hvis:
  17. udførelsen er startet med udtrykkeligt forudgående samtykke fra forbrugeren og
  18. forbrugeren har erklæret, at han mister sin fortrydelsesret.

Artikel 11 - Prisen

  1. I den gyldighedsperiode, der er angivet i tilbuddet, forhøjes priserne på de tilbudte produkter og / eller tjenester ikke med undtagelse af prisændringer som følge af ændringer i momssatser.
  2. I modsætning til det foregående afsnit kan iværksætteren tilbyde produkter eller tjenester, hvis priser er udsat for udsving på det finansielle marked, og som iværksætteren ikke har indflydelse på, med variable priser. Denne afhængighed af udsving og det faktum, at de angivne priser er målpriser er angivet i tilbuddet.
  3. Prisstigninger inden for 3 måneder efter indgåelse af aftalen er kun tilladt, hvis de er resultatet af lovbestemte regler eller bestemmelser.
  4. Prisstigninger fra 3 måneder efter indgåelse af aftalen er kun tilladt, hvis iværksætteren har fastsat dette og:
  5. de er resultatet af lovbestemte forskrifter eller bestemmelser; eller
  6. forbrugeren har bemyndigelse til at annullere aftalen med virkning fra den dag, hvor prisstigningen træder i kraft.
  7. Priserne i tilbudet af produkter eller tjenester inkluderer moms.

Artikel 12 - Overholdelse af aftalen og ekstra garanti

  1. Iværksætteren garanterer, at produkterne og / eller tjenesterne overholder aftalen, de specifikationer, der er angivet i tilbuddet, de rimelige krav til pålidelighed og / eller anvendelighed og de lovbestemmelser, der findes på datoen for aftalens indgåelse og / eller statslige regler . Hvis det er aftalt, garanterer iværksætteren også, at produktet er egnet til anden end normal brug.
  2. En ekstra garanti fra iværksætteren, hans leverandør, producent eller importør begrænser aldrig de juridiske rettigheder og hævder, at forbrugeren kan gøre gældende over for iværksætteren i henhold til aftalen, hvis iværksætteren ikke har opfyldt sin del af aftalen.
  3. Med en ekstra garanti forstås enhver forpligtelse fra iværksætteren, hans leverandør, importør eller producent, hvor han giver forbrugeren visse rettigheder eller krav, der går ud over, hvad der er lovligt krævet, hvis han ikke har opfyldt sin del af aftalen . .

Artikel 13 - Levering og udførelse

  1. Iværksætteren vil tage størst mulig omhu ved modtagelse og udførelse af ordrer på produkter og ved vurdering af ansøgninger om levering af tjenester.
  2. Leveringsstedet er den adresse, som forbrugeren har meddelt iværksætteren.
  3. Under overholdelse af hvad der er angivet i artikel 4 i disse generelle vilkår og betingelser, vil iværksætteren udføre accepterede ordrer hurtigt men senest inden for 30 dage, medmindre der er aftalt en anden leveringsperiode. Hvis leveringen er forsinket, eller hvis en ordre ikke eller kun delvist kan udføres, underrettes forbrugeren herom senest 30 dage efter, at han har afgivet ordren. I så fald har forbrugeren ret til at opløse aftalen uden omkostninger og er berettiget til kompensation.
  4. Efter opløsning i overensstemmelse med foregående afsnit vil iværksætteren straks tilbagebetale det beløb, som forbrugeren har betalt.
  5. Risikoen for skade og / eller tab af produkter påhviler iværksætteren indtil leveringstidspunktet til forbrugeren eller en på forhånd udpeget repræsentant og gjort bekendt med iværksætteren, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt.

Artikel 14 - Varighedstransaktioner: varighed, annullering og forlængelse

Aflysning:

  1. Forbrugeren kan opsige en aftale, der er indgået på ubestemt tid, og som omfatter regelmæssig levering af produkter (inklusive elektricitet) eller tjenester med overholdelse af de aftalte annulleringsregler og en opsigelsesperiode på højst en måned.
  2. Forbrugeren kan opsige en aftale, der er indgået i en bestemt periode, og som strækker sig til den regelmæssige levering af produkter (inklusive elektricitet) eller tjenester, når som helst mod slutningen af ​​den faste periode, under overholdelse af de aftalte annulleringsregler og en opsigelsesperiode på mindst en måned.
  3. Forbrugeren kan indgå de aftaler, der er nævnt i de foregående afsnit:
    • annullere når som helst og er ikke begrænset til annullering på et bestemt tidspunkt eller en bestemt periode;
    • i det mindste annullere på samme måde som de indgik af ham;
    • opsig altid med samme opsigelsesperiode, som iværksætteren har fastsat for sig selv.

Udvidelse:

  1. En aftale, der er indgået i en bestemt periode, og som omfatter regelmæssig levering af produkter (inklusive elektricitet) eller tjenester, kan ikke stiltiende forlænges eller fornyes i en bestemt periode.
  2. I modsætning til foregående afsnit kan en kontrakt, der er indgået i en bestemt periode, og som strækker sig til regelmæssig levering af daglige nyheder og ugentlige aviser og magasiner stiltiende forlænges med en fast periode på højst tre måneder, hvis forbrugeren er imod denne udvidede kontrakt. kan opsige udgangen af ​​forlængelsen med en opsigelsesperiode på højst en måned.
  3. En aftale, der er indgået i en bestemt periode, og som strækker sig til den regelmæssige levering af produkter eller tjenester, kan kun stiltiende forlænges på ubestemt tid, hvis forbrugeren til enhver tid har lov til at annullere med en opsigelsesperiode på højst en måned. Opsigelsesperioden er højst tre måneder, hvis aftalen strækker sig til den almindelige, men mindre end en gang om måneden, levering af daglige, nyheds- og ugeaviser og magasiner.
  4. En aftale med en begrænset varighed til regelmæssig levering af daglige, nyheds- og ugeaviser og magasiner (prøve- eller introduktionsabonnement) fortsættes ikke stiltiende og slutter automatisk efter prøve- eller introduktionsperioden.

Dyrt:

  1. Hvis en aftale har en varighed på mere end et år, kan forbrugeren opsige aftalen når som helst efter et år med en opsigelsesperiode på højst en måned, medmindre rimelighed og retfærdighed modsætter sig annullering inden udløbet af den aftalte varighed.

Artikel 15 - Betaling

  1. For så vidt som ikke andet er bestemt i aftalen eller yderligere betingelser, skal de skyldige beløb betales inden for 14 dage efter starten på afkølingsperioden eller i mangel af en afkølingsperiode inden for 14 dage efter afslutningen i aftalen. I tilfælde af en aftale om at levere en service starter denne periode dagen efter, at forbrugeren har modtaget bekræftelse på aftalen.
  2. Når man sælger produkter til forbrugere, er forbrugeren muligvis aldrig forpligtet til at betale mere end 50% på forhånd i de generelle vilkår og betingelser. Når der er fastsat forskudsbetaling, kan forbrugeren ikke hævde nogen rettigheder med hensyn til udførelsen af ​​den eller de relevante ordrer eller tjenester, før den fastsatte forskudsbetaling er foretaget.
  3. Forbrugeren har pligt til straks at rapportere unøjagtigheder i betalingsoplysningerne, der er angivet eller angivet til iværksætteren.
  4. Hvis forbrugeren ikke overholder sin betalingsforpligtelse (r) i tide, efter at han er blevet informeret af iværksætteren om den forsinkede betaling, og iværksætteren har givet forbrugeren en frist på 14 dage til stadig at opfylde sine betalingsforpligtelser, efter If-betalingen ikke foretages inden for denne 14-dages periode, skal den lovbestemte rente skyldes på det skyldige beløb, og iværksætteren er berettiget til at opkræve de udenretslige opkrævningsomkostninger, han har haft. Disse opkrævningsomkostninger udgør maksimalt: 15% af udestående beløb op til € 2.500; 10% på de næste € 2.500 og 5% på de næste € 5.000 med et minimum på € 40, =. Iværksætteren kan afvige fra de angivne beløb og procentsatser til fordel for forbrugeren.

Artikel 16 - Klageprocedure

  1. Iværksætteren har en tilstrækkelig offentliggjort klageprocedure og håndterer klagen i overensstemmelse med denne klageprocedure.
  2. Klager over gennemførelsen af ​​aftalen skal indgives fuldstændigt og tydeligt beskrevet til iværksætteren inden for en rimelig tid efter, at forbrugeren har opdaget manglerne.
  3. Klager indsendt til iværksætteren besvares inden for en periode på 14 dage fra modtagelsesdatoen. Hvis en klage kræver en forventet længere behandlingstid, svarer iværksætteren inden for 14 dage med en meddelelse om modtagelse og en angivelse af, hvornår forbrugeren kan forvente et mere detaljeret svar.
  4. Forbrugeren skal give iværksætteren mindst 4 uger til at løse klagen i gensidig konsultation. Efter denne periode opstår der en tvist, der er genstand for tvistbilæggelsesproceduren.

Artikel 17 - Tvister

  1. Kun hollandsk lov finder anvendelse på aftaler mellem iværksætteren og forbrugeren, som disse generelle vilkår og betingelser gælder for.

Artikel 18 - Supplerende eller forskellige bestemmelser

Yderligere bestemmelser eller bestemmelser, der afviger fra disse generelle vilkår og betingelser, er muligvis ikke til skade for forbrugeren og skal registreres skriftligt eller på en sådan måde, at de kan opbevares af forbrugeren på en tilgængelig måde på en holdbar databærer.

Bilag I: Modelformular for tilbagetrækning

Model tilbagetrækningsformular

(udfyld kun og returner denne formular, hvis du ønsker at tilbagekalde aftalen)

  • Til: [navn på iværksætter]

[geografisk adresse iværksætter]

[faxnummer iværksætter, hvis tilgængelig]

[E-mail-adresse eller virksomhedens elektroniske adresse]

  • Jeg / vi * giver dig hermed besked om, at jeg / vi * indgår vores aftale vedrørende

salg af følgende produkter: [produktbetegnelse] *

levering af følgende digitale indhold: [betegnelse digitalt indhold] *

levering af følgende tjeneste: [betegnelsestjeneste] *,

tilbagekalde / tilbagekalde *

  • Bestilt den * / modtaget den * [ordredato for tjenester eller modtagelse for produkter]
  • [Navn på forbruger (e)]
  • [Adresser forbruger (e)]
  • [Signaturforbruger (e)] (kun når denne formular sendes på papir)
  • [Dato]

* Streg, hvad der ikke er relevant, eller udfyld, hvad der er relevant.

Filtre
Sort
display